AOBforum-nl
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

AOBforum-nl

Algemene ornithologische bond van België
 
IndexIndex  PortalePortale  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Glosters kuif erfelijkheid

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Alfons Van den Broeck
Moderator
Moderator



Aantal berichten : 5
Registration date : 22-07-07

Glosters kuif erfelijkheid Empty
BerichtOnderwerp: Glosters kuif erfelijkheid   Glosters kuif erfelijkheid Emptyvr 22 feb 2008 - 17:26

Als ik een gloster man kuif koppel aan een gloster pop, dan zou ik daar eigenlijk 100% kuiven moeten kunnen uit kweken.

Voor zover mijn informatie reikt in deze materie, waarom mag je dat dan niet doen.

Kan iemand mij daar een wetenschappelijke verklaring voor geven ?

Ludowski
Terug naar boven Ga naar beneden
van der smissen rik

van der smissen rik


Aantal berichten : 18
Leeftijd : 63
Localisation : Zandbergen
Registration date : 02-09-06

Glosters kuif erfelijkheid Empty
BerichtOnderwerp: Re: Glosters kuif erfelijkheid   Glosters kuif erfelijkheid Emptydi 26 feb 2008 - 23:32

De koppeling gloster corona x gloster corona is af te raden omdat 25% van de jongen de kuiffactor dubbel zullen bezitten, dit zal wel een kuifvorm geven maar de kans is groot dat bijvoorbeeld het middelpunt gespleten wordt.
Statistisch gezien zal het aantal jongen onder invloed van een letale werking van de kuiffactor beduidend lager zijn dan die welke komen uit de andere combinaties.
De ideale combinatie om glosters te kweken is dus steeds een corona (gekuifd) te koppelen aan een consort (gladkop)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.everyoneweb.com/birdierik/
 
Glosters kuif erfelijkheid
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
AOBforum-nl :: Postuurkanaries :: Alle Gladde Veren-
Ga naar: